Koszty dodatkowe przy nabyciu nieruchomości
Jakie są dalsze kroki po wybraniu nieruchomości z EDen Home?
- sporządzić i spisać umowę przedwstępną nieruchomości i wpłacić zadatek, a także protokół uzgodnień, określający które elementy wyposażenia pozostają w nieruchomości i przechodzą na rzecz jej nabywcy
- w przypadku braku środków na sfinansowanie zakupu, należy znaleźć bank i wybrać najkorzystniejszą ofertę kredytu hipotecznego na rynku
- zabezpieczyć co najmniej 10% wkładu własnego, liczonego od ceny nieruchomości
- wybrać ubezpieczenie na życie i nieruchomości i dokonać cesji praw z tych polis na rzecz Banku kredytującego, o ile bank dopuszcza taką możliwość
- złożyć wniosek kredytowy do wybranego banku i skompletować wymaganą dokumentację
- znaleźć rzeczoznawcę majątkowego i zlecić mu wycenę nieruchomości w celu oszacowania jej wartości lub skorzystać z oszacowania jej przez bank kredytujący
- przystąpić do podpisania aktu notarialnego przenoszącego własność po otrzymaniu od sprzedającego dokumentów nieruchomości
- udać się do sądu wieczystoksięgowego i wpisać hipotekę na rzecz banku albo odpłatnie zlecić to notariuszowi
- złożyć do urzędu skarbowego formularz PCC-3 i opłacić opłatę skarbową lub zlecić to odpłatnie notariuszowi
- przepisać liczniki nieruchomości na nabywcę przy udziale sprzedającego i sporządzić protokół zdawczo-odbiorczy przekazania lokum
W większości tych działań możemy jako EDen Home pomóc naszemu klientowi, (sprawdź jak kliknij tutaj (link) , by zyskując wygodę i komfort zaoszczędzić jego czas i pieniądze.
Jakie są więc koszty dodatkowe?
- zadatek ustalany między stronami zaliczany na poczet ceny nieruchomości
- wkład własny w postaci minimum 10% ceny nieruchomości pomniejszony o zadatek
- opcjonalnie koszt prowizji banku. Często banki nie pobierają prowizji, pod warunkiem skorzystania z ubezpieczenia na życie z oferty danego banku
- koszt ubezpieczenia na życie – cena zależna od wieku klienta i oferty ubezpieczyciela
- porównaj z nami i wybierz najlepszą ofertę, korzystając z formularza kontaktowego (link)
- koszt ubezpieczenia nieruchomości – cena zależna od wartości nieruchomości oraz zakresu polisy, bank wymaga najbardziej podstawowej od ognia i innych zdarzeń losowych. Porównaj z nami i wybierz najlepszą ofertę, korzystając z formularza kontaktowego (link)
- koszt wyceny nieruchomości zleconej bankowi: od 400 do 850 zł, lub zewnętrznego: od 1000 do 1500 zł. W przypadku wypłat transzami na rzecz dewelopera, opłaty za inspekcję wynoszą od 200 do 250 zł
- opłaty notarialne w tym:
- podatek PCC od wartości nieruchomości na rzecz US – 2% wartości nieruchomości – dotyczy tylko rynku wtórnego. Nabycie pierwszej nieruchomości na rynku wtórnym jest zwolnione z podatku PCC w przypadku osoby fizycznej
- taksa notarialna czyli “wynagrodzenie notariusza” – określona wartość maksymalna ustawowo – można negocjować cenę
- opłata za wypisy z aktu notarialnego w zależności od ilości stron
- opłata za wpis właściciela do księgi wieczystej – 200zł
- opłata dodatkowa za wpis hipoteki na rzecz Banku i złożenie przez notariusza druku PCC-3
- podatek PCC-3 od ustanowienia hipoteki na rzecz Banku w kwocie 19zł
- opłata za wpis hipoteki do księgi wieczystej na rzecz Sądu wieczysto-księgowego w kwocie 200zł
- opłata za pośrednictwo w zakupie nieruchomości, zachęcamy do kontaktu, gdyż ceny ustalamy indywidualnie w zależności od wyboru zakresu świadczonych usług dodatkowych i skorzystania z formularza kontaktowego, dostępnego tutaj “link”.